تعطيلات عيد

1- خب، از نظر تئوري، تعطيلات عيد فرصت خوبي است براي كتاب خواندن. اما عملا امكان كمي داريم چون موج ديد و بازديدها، تمركز را به هم مي‌زند و اگر اهل تلويزيون ديدن هم باشيد كه ديگر از صبح تا شب، فيلم و سريال هست.
2- صدا و سيما امسال ديگر با نمايش فيلم‌هاي 2007 هاليوود خودش را خفه كرده. «جايي براي پيرمردها نيست»، «خون به پا خواهد شد»، « مايكل كلايتون»، «در دره اله»، «گانگستر آمريكايي»، «قتل جسي جيمز»، «1408» و «فهرست آرزوها» كه به جز دو تاي آخر، بقيه نامزد اسكار بودند.
3- آرتور سي كلارك در 97 سالگي مرحوم شد. حتي نمي‌دانستم كه هنوز زنده است. اما عجيب زندگيي داشته. خدمت در جنگ جهاني دوم، تجربه رفتن انسان به ماه و عصر اينترنت و قرن بيست و يكم.از كتابهايش « پايان طفوليت» و چهارگانه «راما» را خيلي دوست دارم.
4- مطابق تمام پيش‌بيني‌هاي اهل غيرفن از جمله خودم، از آنجا كه زمستان سردي داشتيم، تابستان، به معناي كامل كلمه، گرمي هم خواهيم داشت. نشان به نشان ياس‌هاي كبود كه تا اول ارديبهشت باز نمي‌شدند، اما امسال، هفته اول فروردين، همه جا را پر كرده‌اند.
5- از آنجايي كه امسال حدود بيست روز مملكت نيمه تعطيل است، دوباره اين بحث شيرين «كاهش تعطيلات نوروزي» راه خواهد افتاد. شايد هم دولت پوپوليست احمدي نژاد حوصله رنجاندن مردم را ندارد و همين كه مجبور شدند با مصوبه مجلس،‌ ساعت‌ها را تغيير بدهند به حد كافي حالشان را گرفته؟