گيدنز

از سال 1373 كه اولين چاپ كتاب «جامعه شناسي» آنتوني گيدنز با ترجمه منوچهر صبوري به بازار آمد، تا به حال، هيچ كتاب جامعه شناسي با چنين استقبال گسترده‌ علاقمندان روبرو نشده. جدا از جامع بودن كتاب، داشتن ديدگاه تاريخي و اشاره به تحقيقات مختلف در هر حوزه، نثر روان و شسته رفته نويسنده، تصوير كاملي از جامعه شناسي و موضوعات مورد مطالعه آن ارائه مي‌دهد. من هميشه به كساني كه براي انتخاب رشته تحصيلي، مي‌خواهند در مورد جامعه شناسي بدانند، توصيه كرده‌ام اين كتاب را بخوانند و اگر از آن خوششان آمد؛ از جامعه شناسي هم خوششان خواهد آمد.
شنيدم كه گيدنز به تازگي ويرايش پنجم كتاب را منتشر كرده و به صورت آن‌لاين در سايت خود قرار داده، اي كاش دوستان نشر ني و دكتر صبوري، از سر لطف، به جاي تجديد چاپ چند باره كتاب، آخرين ويرايش را ترجمه مي‌كردند. نبايد كار چندان مشكلي باشد. شخصا حاضرم در اين كار مشاركت كنم.
پي‌نوشت: اي كاش چيز بهتري از خدا خواسته بودم؛ كتاب جامعه شناسي گيدنز (ويراست چهارم) با ترجمه حسن چاووشيان توسط نشر مركز به بازار آمد.( معرفي دكتر سعيدي در مورد مشخصات اين ويرايش را اينجا بخوانيد و البته متن ويرايش پنجم، اينجا در دسترس است).