حرکت از سمت راست

این روزها، هفته ای دو سه بار سوار مترو می شوم و حرکت جمعیت در سوار و پیاده شدن، حرکت در طول سکو و بدتر از همه  راه پله ها در حالی که اصل اول راه رفتن را رعایت نمی کنند، روی اعصابم است. داشتم فکر می کردم جنبش فیسبوکی «از سمت راست خود حرکت کنید» راه بیاندازم و اصلا این جمله را روی پوستر چاپ کنم و بچسبانم دم پله های مترو یا بگیرم دستم که فرهنگسازی کنم و ...که متوجه شدم در بعضی از ایستگاه ها، پله های برقی در جهت نامناسب نصب شده اند و نقض غرض اند. یکبار دیگر اشکالات ساختاری، خودش دهن کجی است به فرهنگ سازی.
پی نوشت: یکی از خوانندگان لطف کردند و یادآوری که جهت حرکت پله های برقی قابل تعویض است. یعنی مشکل ساختاری کمتر از حدی است که کار را خراب کند. البته آگاه سازی از سوی مدیریت مترو شامل ساخت کلیپ هایی برای تلویزیون یا سیستم پخش مترو و ... بسیار موثرتر از حرکت های فردی کوتاه مدت است. فعلا در حال نامه نگاری برای مدیران محترم مترو هستم تا گوش شنوایی پیدا شود.