شوهر دختر خاله

دخترخاله قشنگ بود، چشم و ابرو مشکي، سفيد و تپل. دنبال درس خواندن نبود، به ضرب و زور ديپلم گرفت و نشست توي خانه. بيست سالش نبود که ازدواج کرد. شوهرش چند سالي از او بزرگتر بود، جوان متيني بود اهل کار و زندگي و از خانواده‌اي بسيار محترم. هر دو مذهبي و آرام و صبور. زندگيشان پر از محبت و تفاهم بود. بعد از چند سال بچه‌ها هم آمدند: دو پسر و يک دختر. زندگيشان هم رونق گرفت. با پس انداز حقوق مرد زمين خريدند و با ارثيه زن خانه کوچکي ساختند و باغي خارج شهر.
به چشم من و همه فاميل زندگي دخترخاله بي نقص بود تا وقتي که آمد پيشم و درددل کرد: چند سال پيش حس کرده بود که حواس مردش پرت است، که سرد شده، يک روز که مرد جواب موبايلش را نمي‌داده به دلش برات شده، بچه‌ها را برداشته و با آژانس رفته دم باغ و خلوت شوهرش را با زن ديگري به هم زده، مرد فقط گفته صيغه‌ام است، کار خلاف شرع که نکردم.
حالا بعد از دو سه سال باز حواس مردش پرت شده و آمده بود از من مشاوره مي‌خواست و من ماندم که چه بگويم؛ بگويم راست مي‌گويد خلاف شرع که نکرده، همه مردها همينطورند فقط يک رابطه گذرا بوده، جديش نگير.(يعني مهم نيست عشق و علاقه‌ايي که بهش خيانت شده؟) بگويم، حتما يک ايرادي از تو و زندگي زناشوييتان بوده که رفته جاي ديگر، بهش بيشتر محبت کن.(يعني قرار است تاوان خيانت، دريافت محبت بيشتر باشد؟ تازه مگر تا به حال چه کم گذاشته؟) بگويم جنجال راه بنداز و آبرويش را توي فاميل ببر(بشوند دستمايه غيبت اين و آن، چه حاصلي دارد؟) بگويم مهريه‌ات را اجرا بگذار (مهريه را هم گرفت، همين حرمت بينشان هم بريزد، مگر مي‌تواند با سه بچه طلاق بگيرد؟ طلاق هم گرفت، بعدش چه کند؟) بگويم حالا که او خيانت کرده تو هم خودت را با مرد ديگري مشغول کن.(استغفرالله)
حقيقتش ماندم چه بگويم، مي‌خواستم بپرسم آن خانم‌هاي نماينده مجلس که به بحث ازدواج موقت راي مثبت دادند، چه جوابی مي‌دادند؟

2 نظر

حالا مثلا اگر خانم‌های مجلس به بحث ازدواج موقت رای مثبت نمی‌دادند، حواس شوهر دخترخاله‌ی شما پرت نمی‌شد یا مثلا اگر رای نمی‌دادند و حتی بالاتر از آن، صیغه غیرقانونی بود، شما مشاوره‌‌ی اکازیون و راه‌حل درخشانی داشتی برای ایشان که چه بخواهد، چه نخواهد حواس مردش پرت دیگری شده؟ یا مثلا در جوامعی که چیزی به نام صیغه وجود ندارد، حواس مردها‌ی زن‌دار با سه بچه پرت دیگری نمی‌شود اصلا؟ خودت فهمیدی دقیقا چی را به چی ربط دادی الکی؟

آروین  

چیزی که میخواستم بگویم این است که از نظر این مرد مومن و محترم، ازدواج موقت خیانت به زندگی زناشویی و عشق همسر نیست چون نه خلاف شرع است نه خلاف قانون. همانطور که از نظر خانم های نماینده مجلس هم حق قانونی مردهاست.
در جوامع غربی هم هر مرد متاهل زن و بچه داری در معرض وسوسه روابط خارج از زندگی زناشویی هست ولی میداند اسم این کار خیانت است و تاوانش می تواند بسیار سنگین باشد و با توجیه شرعی وجدانش را آسوده نمی کند.

لعیا